Sunday, July 1, 2012

Kotona.

Lennot ei menny ihan niinkun piti. Perjantaina piti lähteä lento Syracusesta JFK lentokentälle klo 12.07 ja lento JFK:ltä Suomeen 17.50. Ensin lentoyhtiö ilmotti sitten Syracusessa että "we have faced some minor issues, bording will start in ten to fifteen minutes..." Noh, aika kulu eikä mitään tapahtunut. Sitten kuulu kuulutus että kone tarvitsee jonkun varaosan ja se pitää lennättää toiselta lentokentältä, mikä itsessään kestää ainakin 2 tuntia - ei mitään tietoa lähteekö lento edes enää kyseisenä päivänä. Siinä iski sitten pieni paniikki kun en tiennyt saanko edes vaihdettua Finnairin lentoa enää ja koitin kaikkeni että ehtisin kyseisen päivän Suomen koneeseen. Matkavirkailija soitti mulle Suomesta ja sovittiin että hän saa vaihdettua mun Suomen lennon Sunnuntaille ja mun pitäis vaan saada itseni JFK:n lentokentälle. Okei, ajattelin. Delta Airlines lupas mulle että ne tarjoo mulle hotellin JFK:llä. Pääsin JFK:lle n. 7 aikoihin illalla ja menin suoraan asiakaspalveluun jossa sain kuulla lisää ongelmia "kun olen vielä alle 18 (synttäreihin tosiaan vajaa kuukausi) mikään niiden hotelleista ei suostu ottaan mua - ainoa vaihtoehto on yöpyä lentokentällä... Tästä alko juoksu ympäri tätä valtavaa lentokenttää matkalaukkujen kanssa, jotka paino lähes yhtä paljon kun mä itse. 4 tuntia vatvoin asiaa ja juttelin eri ihmisille ja pyysin ohjausta kunnes viimein pääsin "alaikäisten turvapaikkaan". Olihan se vähän imarteleva kokemus päästä nukkuun huoneeseen joka on koristeltu paavo pesusieni ja dora tarroilla, mutta siinä vaiheessa ei hirveesti enää kiinnostanu. Onneks seuraavana päivänä pääsin lennolleni ilman mitään mutkia ja Suomeen suunniteltuun aikaan. Tässä TIIVISTELTYNÄ tää kokemus. On hyvä nähdä perhettä taas mutta on vielä tosi outoa olla kotona. Puhun välillä englantia ja on vaikea käsittää että oon täällä taas jäädäkseni. Kyllä se siinä vielä tulee. Voisin kiittää vielä niitä ihmisiä jotka on tätä blogia jaksaneet lukea, tää on viimeinen päivitys mitä täällä tulee oleen. Ainakin itselleni sain tästä hyvän matkapäiväkirjan jonka tuun säästään ja joka sisältää melkein kaikki tärkeimmät muistot.





No comments:

Post a Comment