Saturday, March 10, 2012

Welcome to New Hartford Senior High School

Kyllä, vihdoin on sen postauksen aika joka käsittelee mun jenkkikoulua! Mulle oli tullut pyyntö tällasesta postauksesta ja sanojeni mittaisena naisena viimein tämän teen. Meni tietysti vähän aikaa ennen kun sai ensinnäkin muistettua ottaa kameralla kuvia aamusta asti koko koulupäivän ajan ja semmosta.

Koulu täällä jenkeissä on varsin erilaista kun Suomessa. Sanomattakin selvää. Yks iso juttu on se kun kaikki joutuu high schooliin meneen, myös ne ihmiset joita ei voisi opiskelu vähempää kiinnostaa... Mikä tietysti luo tietynlaista tunnelmaa sinne. On tietty näitä jotka on olevinaan niin hirveen cool ja menee aina ruokailun aikana jonnekin polttaan pilvee ja tunneilla ollaan sitten sillä asenteella että opettaja on onnekas kun ne oppilaat vaivautu tunnille asti tuleen.

Nooh, onhan täällä myös kivoja ja fiksuja tyyppejä että semmosta. Mutta voin sen kyllä sanoa että lukioni ilmapiiri on paljon rauhallisempi kun tän high schoolin.

Kaikki tietysti haluaa tietää onko koulunkäynti täällä helpompaa kun Suomessa ja niinkun voi arvata, on se. Oon edellä monissa aineissa ja näin, melkein kaikissa luulisin? Siis edellä tän koulun senioreita kun itse oon käynyt vasta lukion ekan... Ja tää mun kouluhan on USA:n tasokkaimpia julkisia high schooleja. NOOH! Kieli nyt on ollut isoin haaste enkä mä täällä varsinaisesti laiskotellut ole.

Ainiin ja lukujärjestys ei ole viikonpäivä lukujärjestys vaan day 1,2,3 & 4. Ne sitten kiertää järjestyksessä ja jos joku päivä on vapaata niin jatkuu siitä päivästä mihin ollaan jääty. Vähän hämmentävää alkuun. Tunnit on 80 minuuttia pitkiä ja niitä on neljä päivässä, eli koulupäivä joka päivä 7.52-14.17.

En tiedä, eipä mulla paljoa järkevämpää sanottavaa oo central new yorkin koulusysteemistä joten voisin vaan ruveta näyttään enemmän asioita kuvin, joita itseasiassa otin kahden koulupäivän aikana!

Ainiin, tää meidän kuorobiisi on mielestäni hyvin ihana.

     





Noloista noloin aamun getting ready for school kuva!
Aamulla pääsen kouluun näpsäkästi autolla host veljeni

       


Siellä lokeroni!

Aamuista käytävää, tärkeys!

Haha, sain kaikki poseeraan mun study hallissa!

Study hallissa riennän usein kirjastoon tekeen jotain

Tässä tapauksessa jotain oli läksyjä koneella.


Perinteisenä vaihtarina mulla on paljon art classeja täällä.


Art class myöhemmin samana päivänä!


Tää on itseasiassa drawing classin projekti... hyvin alussa tosin.

OPETUS CAPTURED!

Sole maalaamassa saviankkaa :)

Pieni "tästä ei tuu mitään"-epätoivo

Hypätään seuraavaan päivään ja liikuntatunnille

Terveellisiä välipaloja.

Syön lounaani normaalisti kyseisessä luokassa. Voidaan mennä joko ulos syömään mutta se on kallista niin mieluummin pakkaan lounaani. En syö kouluruokaa koska se on a) hirveen epäterveellistä b) kamalan makusta. Ja ruokalassa haisee niin pahalle ettei siellä voi olla

Tässä luokassa mulla on journalism sekä diversity & tolerance (english 12)

Jee, journalismia!

No comments:

Post a Comment